مطالب مرتبط

    آشنایی با ویژگی ضد سرفه گیاه شیرین بیان، ماده موثره محصول اوپیوکاف

    آشنایی با ویژگی ضد سرفه گیاه شیرین بیان، ماده موثره محصول اوپیوکاف

     

    شیرین بیان گیاهی است که برخلاف نامش تلخ است اما خواص فوق العاده ای دارد. از این گیاه برای درمان سرفه استفاده می شود. این گیاه برای دستگاه گوارش و همچنین تقویت دستگاه ایمنی بدن موثر عمل می کند؛ چون حاوی ویتامین ها و مواد معدنی متعدد مورد نیاز بدن است. 

     در یونان باستان از شیرین بیان برای تسکین سرفه و درمان سوءهاضمه استفاده می کردند. امروزه دانشمندان در پژوهش های خود نه تنها این خواص درمانی این گیاه را تأیید کرده اند بلکه به خواص دیگری نیز دست یافته اند. ترکیبات فعال موجود در این گیاه در ریشه آن قرار دارد و گلیسیریزین غنی ترین و مهم ترین ترکیب آن است.

    خواص درمانی شیرین بیان برای مجاری تنفسی

    گلیسیریزین که یکی از ترکیبات مهم موجود در شیرین بیان است به کاهش التهاب در مجاری تنفسی کمک زیادی می کند. این ترکیب مفید مانع رشد و اثرات بیماری زای اکثر ویروس ها می شود. امروزه این ماده در ترکیب داروهای مربوط به بیماری های تنفسی قرار داده می شود و برای تسکین علائمی مانند سرفه و گلودرد موثر عمل می کند. این گیاه همچنین باعث روان شدن خلط شده و مجاری تنفسی را باز می کند. در واقع شیرین بیان ویروس هایی که مجاری هوایی را تهدید می کنند نابود می سازد.

    شیرین بیان اثرات فراوان دیگری مانند: مقابله با التهاب، تسریع روند هضم غذا و مقابله با معده درد، تولید استروژن، مقابله با سرطان، کاهش کلسترول بد خون و ... را نیز دارد.

    به همین دلیل است که محصول اپیوکاف با دارا بودن شیرین بیان، این گیاه خارق العاده در رفع سرفه های خشک و خلط دار ناشی از بیماریهای سرماخوردگی، آنفولانزا، لارنژیت، برونشیت و رفع گرفتگی صدا موثر و مفید واقع می گردد.